onsdag, juli 01, 2009

McDOOMS FIX FOR ANONYMA BEATAHOLICS - Del 1














japansk beatmaker fast i tidiga 90-talet (undrar om det var den här snubben som släppte det nyproducerade "1988" albumet?? minns inte på rak arm vad det hette). han remixar här o.c., nas, rakim och smäller ihop hela högen i samma låt. vi är nog alla ganska trötta på dom här accapellorna vid det här laget, men kazahaya kommer verkligen undan med det. checka han myspace här: http://www.myspace.com/kzrecord














mr lif - collapse the walls

det här beatet ligger i min personliga top 5 senaste året. ifrån mr lifs senaste album. han har lämnat def jux men inte sitt crew av producenter. den här står cut chemist och edan(!) för. törs man hoppas på en edan comeback nu? jag blastar fortfarande beauty and the beat som om det vore 2005.. dessa 3 herrar har sammarbetat tidigare på cut chemists album på låten storm. som tydligen hade ett deepfunk beat som warner misslyckades att licensera, så cut chemist fick göra om beatet... jag väntar fortfarande på att storm orginalet skall få se dagnens ljus, lär döda versionen som släpptes på lpn.














jake one ft mf doom - trap door

detta har förhoppningsvis inte undgått någon, men är så fett att det är dags att sätta den i rotation igen. världen behöver mer sånt här. jag tycker det här är extra roligt för jag har följt jake one sedans han började posta beats på soulstrut när forumet var nytt.. då var han mer känd för sina diggin-mixtapes som han satte ihop tillsammans med dj supreme under namnet con men... jake one producerade 4 spår på mf dooms senaste, men jag tycker det bästa av deras sammarbete so far finns på jake ones lp. vill tro att det här beatet är en hyllning till soulstrut relaterade mixtapet trap door, som är maxat med psych i samma stil som beatet.

3 kommentarer:

  1. top shelf 8/8/88 ?

    cp fet iaf kazahaya - i remember hiphop!

    SvaraRadera
  2. precis, top shelf var det jag tänkte på.. lite senil bara :)

    SvaraRadera